Ölüm Yolu’nu Geçtik (D915 Soğanlı Geçidi) Bayburt Of Yolu

0 Yorum 1669 kişi okudu

2Teker 2Yürek Quick Routes serüvenimizde dünyanın en tehlikeli yolu seçilen, 3500 metre yükseklikteki Soğanlı dağı üzerinden Bayburt’u Of’a bağlayan 1915’te Rusların yaptığı nam-ı değer ÖLÜM YOLUNU geçtik. Birçok ismi var buranın D915, Soğanlı Geçidi, Derebaşı Virajları, Bayburt Of Yolu, Ölüm Yolu

Bu özel yolu geçmeyi çoktandır planlıyorduk. Rastladığımız paylaşımlar ve yazılarda çift olarak motosikletle geçene rastlamamıştık. Bu biraz bizde gerginlik yapmadı değil. Planımızı süre gelen rotamızdan dolayı Bayburt üzerinden yapmıştık. Bayburt’ta konaklayacağız ve erken saatlerde yola çıkıp çekimler de yapıp geçidi aşacağız. Çünkü ; topladığımız bilgiler içerisinde akşam 5 olmadan burayı geçmemiz gerektiği var.

Bayburt Of Yolu  (d915 Soğanlı Geçidi)

Dünyanın en tehlikeli yolu olarak seçilen Bayburt Of yolu Soğanlı Dağ’ında Derebaşı virajları olarak bilinen D-915 karayolu sınırları içinde bulunan 29 keskin virajdan oluşan tam bir ölüm yolu. Türkiye sınırları içerisinde bulunan bu yolu 2015 yılında Dangerous Road sitesi Dünyanın En Tehlikeli yolu listesine ekledi.

Yol, 1915 yılında Rus askerleri Türk işçileri çalıştırarak, denizden gelen mühimmatı kısa yoldan sevk etmek için yaptırmış. Bolşevik İhtilalinin çıkmasıyla Rusya savaştan çekilince, Derebaşı Virajları kaderine terk edilmiş. Karadeniz’in cesarrtşi şoförleri burayı çok kullanmış. Hatta bir dönem yolcu otobüsleri ve yük kamyonları bile bu yolu tercih etmiş.

SİS BASTI, GÖRÜŞ HİÇ YOK

Biz yola öyle Bayburt tarafından nefis bir havada başladık. Saat 15 gibi. Daha yolun ilk dakikalarında bir sis bulutu gözümüzün önünde tepeye geldi oturdu. Rüzgar başladı ve bize doğru geliyor. Biz ne hayaller kurmuştuk. Drone hazır, kameralar vs. Ama olacak gibi değil. Aramızda konuştuk biran önce bu yolu geçelim Rize’de kalalım ertesi gün sabah erkenden yeniden gelelim. Çünkü daha yolun iniş kısmına başlamadık ve motosikletimiz çok yüklü. Bakın neler yaşadık videomuzu sonuna kadar mutlaka izlemelisiniz … Kanalımıza da abone olmayı unutmayın lütfen.

Soğanlı dağının tepesine çıktığımızda görüş nerdeyse hiç yoktu. Toprak yol ıslanmış ve kaygan bir çamur olmuş. Çok yavaş ve dikkatlice inmeye çalıştık. Ama virajlar bitmiyordu …. Aldığı ölüm yolu lakabını fazlasıyla hissettirdi biz. Sisten dolayı hiçbirşey görmüyorduk. Zaten ona gerek te yoktu çünkü fazlasıyla yola odaklanmıştık. Ancak aşağılara indikçe sis biraz kalkmaya başladı ve uçurumları fark etmeye başladık. Ertesi günü hayal ederek sürmeye devam ettik. İlerideki asvalt yolu ve evleri görünce rahatladık biraz ama bu rahatlığı dev bir köpek bozuverdi …

Sağ tarafımızdaki kulübeyi fark etmemişiz, içerisinden fırlayan simsiyah dev bir kuçu kuçu fark etmemizi sağladı. Neredeyse düşürüyordu bizi. Aklımızı da aldı bi kendimize geldik yani. Videoyu mutlaka sonuna kadar izleyin, nasıl birşey olduğunu anlayacaksınız.

KÖY KAHVESİ

Virajları bitirdik, asvalt yoldan sonra girdiğimiz köyde gördüğümüz kahve de durduk hemen. Bir çayı çoktan hakettik. Köy kahvesinin önünde oturan amcalardan biri daha motordan inmeden sordu ;

• Virajlardan mı geliyorsunz ?
  • Evet
  • Bu havada ?
  • Ya evet acayip sis vardı
  • Sağlam geçtiniz oralardan !
  • Evet
  • Vallahi helal olsun …

Virajlardan sonraki ilk köyde, köy halkından biri bunu söyleyince biraz daha anladık tehlikeyi …

Karadeniz halkı çok sıcak. Biz de köy kahveleri çok seviyoruz. Çok doğal insanlarla sohbet etme, hikayelerini dinleme şansınız oluyor. Bunun yanında öyle internette felan bulamayacağınız muteşem yerleri öğrenme şansınız da oluyor.

YEPYENİ BİR GÜN YENİDEN

Soğanlı geçidini sis altında geçmek epey yormuştu. Hiçbirşey de görmeden o riskli yolu geçtik. Rize’de konaklayacağımız yere yerleştikten sonra yatağa beş kala uyumuşuz. Sabahın harika bir havaya uyandık ve heyecan ile düştük yola. Bu sefer rotamız Of’tan Bayburt istikametine. Yani dün aşağı inmiştik şimdi yukarı doğru çıkacağız. Tırmanmaya başladığımızda yemyeşil bir doğa ve harika manzaralarda sürmeye başladık. Meğer dün nasıl güzel bir doğa içerisinden inmişiz de sisten dolayı hiçbirşey görmemişiz.

REDBULL’DAN MEYDAN OKUMA YARIŞI

Beş kez Türkiye Ralli Şampiyonu Yağız Avcı ile Kamaz sürücüsü Dmitry Sotnikov birbirine bu yolda meydan okumuş ve Redbull organizasyonu ile muhtşem bir organizasyona imza atmışlar.

2017 Avrupa Ralli Kupası’nın yanı sıra 5 Türkiye Ralli Şampiyonluğu sahibi, Red Bull Sporcusu Yağız Avcı ile Dakar Rallisi’nde 16 takım şampiyonluğu bulunan Team Kamaz Master’ın tecrübeli sürücüsü Dmitry Sotnikov, D915’te sıra dışı bir kapışma yapmışlar.
Yağız Avcı : Daha önce yarıştığım rallilerde böyle bölümleri olan parkurlar geçmiştim. Ama başından sonuna bu şekilde olan bir yolda ilk kez yarıştım.

KAMP İÇİN DE UYGUN AMA HAZIRLIKLI GİDİN

Bu yol sadece o ünlü virajlardan ibaret değil. Of’tan yukarı doğru çıkarsanız yeşilin her tonu ile karşılacak, doğayı izlemeye doyamayacaksınız.  Kamp için de çok güzel yerler var ancak hazırlıklı olmanızda fayda var çünkü kişisel ihtiyaçlarınız için sorun yaşayabilirsiniz. Mutlaka hazırlıklı gitmeniz gerek. Geçtiğiniz köylerden de alışverişinizi tamamlamanız lazım.

Konum için buraya tıklayabilirsiniz.

OTOMOBİL İÇİN DAHA ZOR BİR YOL

Bu yolu otomobil ile geçmek isteyenler biraz daha zorlanacak. Biz motosiklet ile biraz daha rahat ettik aslında. Çünkü yol çok dar. İki otomobilin yan yana geçmesi mümkün değil. Ama yolun bazı bölgelerine geniş alanlar yapmışlar ki geçişleri oradan yapabilsinler diye. Mutlaka yüksek bir otomobil ya da jeep gibi bir araç tercih etmeniz gerekli.

YOLA BAŞLAMADAN MUTLAKA YAPMANIZ GEREKENLER

• Navigasyonunuz olmalı ya da buraya gelmeden rotayı offline olarak telefonunuza indirin. Çünkü telefon her yerde çekmiyor.
  • Yanınızda atıştırmalık bişiler olsun acıkırsanız bulabileceğiniz bir yer yok.
  • Yola başlamadan mutlaka benzin deponuzu doldurun.
  • Hangi araç ile giderseniz gidin, lastikte yaşanabilecek bir sorun ile ilgili hazırlığınız olsun.
  • Mümkünse yaz aylarında gelin
  • Motosiklet ile gelecekseniz çok yüklü olmamaya dikkat edin.
  • Saat 16.00 ya kadar yolu bitirmeye özen gösterin.
  • Yanınızda mutlaka suyunuz olsun

Son olarak söylemek istediğimiz ise şudur ki ; güvenliği elden bırakmadan yolun keyfini çıkartmaya bakın. Gerçekten deneyimleyeceğiniz en özel yollardan biri. Biraz da cesaret lazım tabi.

Yorum Yapın

BUNLAR DA HOŞUNUZA GİDEBİLİR

2Teker 2Yürek Resmi Websitesidir.
2Teker 2Yürek olarak; Hayatı ıskalamak istemeyen, her yeni keşif ile yenilenen, heybesini güzel anılar ile doldurdukça hayatın anlam kazandığını düşünen 2 Yürek, Dilek ve Özgür CANDAR biz…